יום שבת, 13 בפברואר 2010

דרך גאונית להשיג את שיתוף הפעולה של הילדים

אנו אוהבים את ילדנו ומעוניינים לתת להם את הטוב ביותר. העניין שלא תמיד הם רוצים לקחת...

אנו מבינים את חשיבות התזונה הבריאה, ומנסים ללמד אותם.

לא פעם אני שומעת מהורים שהם לא מצליחים לשכנע את הילדים לנסות מאכלים חדשים ולעבור לתזונה בריאה, ומבקשים ממני עצה.

אז היום, אני רוצה לספר לכם על דרך מעולה שתביא לשיתוף הפעולה שלהם.
גייסו אותם להיות "מבקרי המתכונים" שלכם, ובקשו את חוות דעתם, בדרך גאונית, שתביא אפילו ילדים בררנים ביותר לטעום!

 הכינו מתכון חדש ובקשו מהם חוות דעת תוך מילוי הטבלה המצורפת שהכנתי עבורכם:

בטור הראשון רשמו את שם המתכון שהכנתם.
באחד משלושת הטורים הבאים: "אני אוהב מאוד" "בסדר" ו- "לא תודה" הילד מסמן סימן אחרי שבדק וטעם. הטור האחרון הינו הטוב ביותר – זהו טור הפרס!
אחרי כל טעימה מקבל הילד כוכב. לאחר שצבר 5 כוכבים, או 10 (או כל דבר כמות אחרת שתחליטו) הוא מרוויח פרס.

זכרו! הוא לא חייב לאהוב את המתכון אלא רק לטעום ועל האומץ שהפגין בטעימה הוא מקבל כוכב. במידה ולא אהב, אני הייתי ממשיכה ושואלת מה לדעתו חסר, מה אפשר להוסיף או איך היה משנה את המתכון כדי שימצא חן בעיניו.

הפרס צריך להיות מותאם לגיל הילד. ניתן להשתמש ברעיונות שונים כמו מדבקות, צבעים, מטבע או אפילו יציאה לבילוי של כיף.

להורדת הטבלה - לחצו כאן

והנה מתכון פשוט וטעים להתחיל איתו את הדרך:

בטטות אפויות

5 בטטות לא ענקיות (עדיף מהזן הדק יותר)
3 כפות שמן זית

אופן ההכנה
  1. לפרוס את הבטטות לעיגולים ולהעביר לקערה.
  2. לזלוף שמן זית ולערבב היטב עד שכל הבטטות מכוסות בשמן.
  3. להניח נייר אפייה בתבנית , ועליו להניח את עיגולי הבטטה בשכבה אחת.
  4. להכניס לתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות ולאפות עד שהבטטות מתרככות ומשחימות (בערך 45 דקות).

בהצלחה!
המון בריאות
איילת

2 תגובות:

  1. עדי לוי צ'ולקמן23 באפריל 2010 בשעה 19:41

    אני לא מאמינה שעדין אין תגובות. אני נכנסתי היום לראשונה לאתר שלך איילת, אני נפעמת מהתרגשות. כל הכבוד לך על עשייתך הברוכה. רעיון הטבלה והטעימות הוא גאוני ממש. אני דיאטנית קלינית אינטגרטיבית שעובדת ברפואה המשלימה, והגישה שלי היא כמו שלך. ואני פשוט נהנית לקרוא כל מילה שלך. הרעיון של ספר מתכונים שכל אחד מהם ניתן לטעום ולדרג ועל ידי כך לקרב את הילדים למזון הבריא הוא אדיר. אני מברכת אותך על היוזמה ועל האתר, והסמינרים, והספר, ישר כוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    עדי

    השבמחק
  2. רעיון לגיוון: אני מאוד אוהבת להכין לבטטות רוטב קריר מיוגורט עיזים אורגני, עם הרבה שמיר קצוץ ושום כתוש. השילוב עם הבטטות המתוקות יוצא פשוט נפלא ומרענן

    השבמחק

אנחנו מאוד מעוניינים לשמוע אתכם.
כתבו לנו!